Steikt middagspølser med rotmos

Categories Pølseretter

I kveld skal jeg møte tre barndomsvenninner, og det blir nok noe deilig mat der tenker jeg. Men jeg var på Bønes kjøtt (lokal kjøttproduksjon) for å kjøpe fåresvange til å lage lammerull av, og der har de utrolig mye nydelig mat. Og jeg kunne da ikke kjøpe med meg litt forskjellig når jeg først var der. Og jeg måtte simpelt tenn bare ha steikt middagspølse selv om jeg får mat seinere. 

Det er ikke så lett å se det, men i mosen er det både gulerøtter og blomkål i tillegg til poteter, en god klatt smør, litt salt og hvit pepper så har man verdens beste rotmos. Jeg bruker aldri melk i. 

Jeg bruker stavmikser til å mose herligheten med, men da må man vær ytterst forsiktig slik at ikke mosen blir seig .    

Pølsen deler jeg i to før jeg ta skalet av og steiker den. 

 

                                                   

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Steikt middagspølser med rotmos

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *