Wok med kylling

Categories Kyllingretter

Av en eller annen grunn er det VELDIG lenge siden jeg har woket noe som helst.   Men nå hadde jeg så mye gode grønnsaker at jeg ble fristet til å woke igjen. 

Når man woker bruker man de grønnsakene man har og liker, om de er frossen eller ferske. 

Jeg brukte:

Gulerot

Noen biter brokkoli 

Noen biter blomkål

Sukkererter

Rød paprika

hvitløk

ingefær

Kylling (ca 150 g pr. person (bruk så mye eller så lite du ønsker, jeg delte en Stangekylling og av den fikk jeg to fileter, to lår , og resten hadde jeg i woken)

Teriyakisaus (PS. Om du ikke tåler gluten,for sikkerhetskyld, sjekk om det kan være gluten i, det er dessverre gluten i alt mulig man ikke forventer det skal være i)

Soyasaus (det samme som over, får glutenfri i butikken)

Salt og eventuelt pepper

Rens og del grønnsakene i ikke alt for store biter, og begynn med de grønnsakene som trenger lengst tid (som gulerot og blomkål), ikke bruk alt for hard varme da svir grønnsakene.  Har du rå kylling, deles denne i biter og steikes sammen med grønnsakene. Hell på sausen, soyasausen og saltet. Smak til og server. Ønsker du å ha ris eller noe annet til lager du det. 

                                      

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Wok med kylling

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *