Last Updated:

Wraps med and

Categories Diverse retter

I fjord fikk jeg to kokebøker av min snille gode venninne  Åse, den ene var vårmat og den andre med høstmat. Matlei som jeg bare kan bli, var jeg på utkikk etter noe som kunne være fristende til fredagskos. Da øynene mine falt wraps med and, ble jeg veldig sulten, så det ble det. Ut på butikken for å kjøpe det jeg ikke hadde, og det var i grunnen alt  he he. Det var godt, men da jeg skulle for sikkerhetsskyld sjekke hoisisausen, så var den jammen meg gluten i, det ble noen utsagn som ikke passer på trykk. Neste gang skal jeg lage sausen selv , og gjerne ha litt salat eller noe til, for jeg synes at kun vårløk ble litt tamt, men det er en smakssak selvsagt.

Oppskriften er altså for en gang skyld laget nesten etter oppskriften fra boken  SUNN MAT- ÅRET RUNDT, “Den friske smaken av vår”. Skal jeg si noe om kokebøkene, så er det litt mye ingredienser man må leite med lys og lykter for å finne ingrediensene til, og da blir terskelen for å lage helt etter oppskriften nokså liten for min del, hva med deg?

Til 4 personer:

600 g andebryst (jeg kjøpte andelår siden jeg ikke fikk tak i andebryst)

2-3  ss kinesisk sichuanpepper (denne pepperen fikk ikke jeg tak i for ingen hadde hørt om den en gang, så jeg brukte vanlig pepper)

Litt salt

6-8 vårløk

8-12 tortilla lefser (tåler du ikke gluten, må du kjøpe glutenfrie, de finnes på de fleste butikker heldigvis)

Hoisinsaus som vitse seg å IKKE være glutenfri(om noen vet om glutenfri variant, please gi meg en lyd)

Steik andebrystene etter anvisningen på pakken med peper og litt salt. Skyll og del vårløken i tynne strimler, og legg den på et fat. Når anen er ferdig deler man det opp i tynne skiver . Varm lefsene.  Man har på sausen (om man kan spise den da), vårløk og and, surr den sammen og nyt.

 


 

 

 

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Wraps med and

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *