Egge og rekesalat

Categories Salater

God morgen og lørdag 🙂

Her kommer en ide på hva man lett kan lage av hjemmelaget majones.


Det ble mer dekorativt med rekene opp på eggesalaten, men de kan man velge hva man skal ha den til.

For å lage salaten trenger du

Majones HER finner du oppskriften på hjemmelaget majones 

Egg

Reker 

Hardkok egg, avkjøl, og skrell de, bruk eggedeler eller kniv å dele eggene i biter. Ha eggene i en skål og ha på så mye majones som du synes er passe. Jeg brukte reker i lake, og da bør man tørke rekene i håndukspapir før man har de i salaten. 

Majonesen hadde så god smak at jeg verken trengte salt eller pepper, men trenger du mer smak så tar man mer i til man synse det er passe. Man kan også ha andre krydder i som for eksempel litt chili. 

Vil du se oppskriften på knekkebrødene finner du oppskriften HER

Easy pesy som Jamie Oliver seier :-))))

12 kommentarer

12 thoughts on “Egge og rekesalat

  1. er det bare meg eller har alle blogger plutselig fått sånne uthevet skrift på enkelte ord som henviser til en link????
    eg leste en blogg om sukker i en oppskrift da ble eg sendt videre til sukker. no sånn dating site? hahahaha og nei eg har ikkje virus
    lekkert bilde så veldig godt ut 🙂

  2. Mariann Sæther Tokle: Det høres utrolig godt ut, men jeg forsøker å spise minst mulig melkeprodukter og fiskepudding spiser jeg egentlig utrolig sjeldent.

  3. Mariann Sæther Tokle: Det er sant, og så viser det jo at det er en million måter å lage en rett på, og alt er like rett, det er bare smaken som variere.. Det synes jeg er utrolig gøy 🙂 .
    Tror du er veldig flink å lage mat 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *