Lammesteik

Categories Kjøttretter

Lammesteiken var krydret, derfor steikte jeg den så godt det lar seg gjøre på alle sider, og hadde i litt vann. Steiken var veldig liten, så den var ferdig på rundt en time. Da hadde jeg snudd den noen ganger.

Jeg lot steiken få ligge i kraften å hvile seg etter den var ferdig mens jeg lagde til resten av maten.

Skysaus:

Kraften som steiken er kokt i

Jeg brukte 2 ts johanneskjernemel, men bruk gjerne rundt 1 ½ -2 ss  maizena som man rører ut i vann

2 buljongterninger

Pepper

Salt

Og man kan gjerne ha en fløteskvett i sausen om man ønsker det, men det hadde jeg ikke i, og eller en klatt med snør, det gir god smak.

 

Rotmosoppskriften finner du HER

Jeg hadde også poteter til for det hadde min datter lyst på 

Grønnsaker:

Blomkål

Brokkoli

Paprika

Squash

Sov jeg wokket lett.


Liker du lammekjøtt?

Hilke grønnsaker er du mest glad ?

13 kommentarer

13 thoughts on “Lammesteik

  1. spisogspar: Tusen takk snille deg. Lammekjøtt er det aller beste kjøtte fra bøndene, viltkjøtt er vel hakke over om jeg får tak i det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *