Steikt breiflabb med chili, basilikum og lime

Categories Fiskeretter

Tilbud på breiflabb må man benytte seg av, det er en utrolig god fisk, som er i overkant dyr til vanlig.

Det var breiflabb filet, og da er det godt å steike fisken. .

Beregn mellom 150-200 g fisk per person.

1/2 chili

En bukket basilikum

ca. 2 båter lime

salt (fisken trenger en god del salt for å bli god)

Pepper

Jeg hadde fisken på en god og varm panne med smør, og vente den innimellom. Når jeg hadde skrudd ned varmen, hadde jeg på finhakka chili, basilikum og presset lime. Fisken trenger litt tid for å bli gjennomsteikt, det kommer selvsakt ant på hvor tykke stykkene er. Men beregn mellom 10-15 minutter, fisken blir hvit tvers igjennom når den er ferdig og den deler seg lett.

Jeg hadde rotmos og brokkoli til, for et herremåltid.

Er du vant å spise breiflabb, eller fisk for den del?

Synes du det er vanskelig å variere fisk?

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Steikt breiflabb med chili, basilikum og lime

  1. Fisk er deilig, og i morgen skal jeg ha flyndre med blomkålkrem, og om to dager skal jeg ha gode fiskekaker. Kjenner jeg får vann i munnen jeg..
    Fisk er nydelig, og din så ut som noe som skal prøves.. På lik linje som jeg prøvde med bacon snacks nå nettopp.. Kjekt å følge med på alt du driver på med.:)

  2. frodith: det er rart med det man ikke er vant med, da er det med en gang en større terskel og vanskeligere å lage på en måte. Men om du liker fisk og får fersk breiflabb, anbefaler jeg deg virkelig å smake, den er himmelsk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *