Omelett med røykelaks

Categories Eggeretter

På min ferd mot flest mulig fisk til middag, fant jeg et stykke røykelaks i fryseren som burde blitt spist. 

Siden ikke alle dager kan ha like stort fokus på matlaging, ble denne retten i dag.

 

 

Til 2.3 personer:

1/2 løk

1 paprika

Litt brokkoli

1 godt stykke med squash

Men bruk de grønnsakene du liker å har i hus. 

3 egg

 Ca. 130 g røykt laks eller ørret

Litt revet ost (siden jeg i grunnen ikke bør spise melkeprodukter velger jeg en hard hvit geitost, siden jeg tåler bedre harde oster  en myke oster har jeg funnet ut)

Litt fersk basilikum hadde jeg også (Kan godt sløyfes om du ikke har i hus)

Salt og pepper

Rens og del løk, paprika og brokkolien og surr på pannen (jeg venter alltid med squashen siden den blir så fort myk og bløt, og det er jeg ikke så begeistret for).

Rasp osten, del og visp egg med salt og pepper. Hell på eggeblandingen, squashen, ost og til slutt den røykte laksen, og eventuelt  basilikumen. 

La det hele stå på svak varme til eggeblandingen er blitt stiv. 

Det smaker supert med rømme til.

Har du forsøkt å lage lignede før?

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Omelett med røykelaks

  1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Men noen ting er bare slik, og da spiser du det rett og slett ikke. Du spiser jo det aller meste så da spiller det jo ingen rolle

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *