Salat med ørret, egg og friske bringebær

Categories Salater

Det å leke seg med smaksammensettinger er utrolig gøy. Jeg var å handlet og kjøpte de store fantastiske bringebærene, og de smakte himmelsk. Og da jeg laget salat til lunsj, ble jeg fristet til å forsøke hvordan røykt ørret og bringebær ville gå samme. Bringebærene er jo lett syrlige og smakte utrolig godt sammen fisken, og så er de jo så lekker i fargen.

Isbergsalat

Avokado

Sukkererter

Røykt ørret 

Hardkokte egg

Ferske bringebær

Olivenolje til dressing (Olivenolje er bare aldeles nydelig om man kjøper god kvalitet)


Dette er en av mange nydelige olivenoljer som jeg har kjøpt eller fått som kommer fra Oliviers & co, Klikk HER for å se hvor nemmeste butikk befinner seg. For orden skyld så er dette ikke betalt reklame, jeg legger det ut for jeg synes det er kjekt å anbefale kvalitet 🙂

41 kommentarer

41 thoughts on “Salat med ørret, egg og friske bringebær

  1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ørret i Wraps er bare snadder, og det er utrolig hva ungdomen/barn spiser når de får det på en moderne måte. Jeg har laget taco med ørret, det er bare aldelses nydelig og de unge spiser som bare det

  2. Så delikat..kjøpte bringebær i dag og de var gode 🙂 Men skal ha torsk til middag i dag og det passer nok ikke like godt med bringebær….men får huske på det til en dag vi skal ha ørret :))

  3. Minner meg på at jeg skulle lage Cobbsalat når jeg kom hjem fra ferie, det har jeg ikke gjort enda, og det var så godt. egg, acocado, bacon, blåmuggost, hmm hva mer var det skal tro,hehe

  4. Det er ein ting eg treng hjelp til. Alltid får me høyre om at god olivenolje må ein kjøpe. Men kva er ei god olivenolje, eg har ikkje peiling. Viss du kan fortelja meg eit merke, som er god olivenolje, blir eg glad. Det står jo pure oliven på alt, syns eg.

  5. Oldemorbloggen: Det er evig sant, det har jeg også slitt med i mange år. Er du i Bergen av og til? der er det en butikk som heter Oliviers der har de nydelig olivenolje. Ellers blir det spesialforeninger rundt om kring eller når man er i utlandet.

  6. Oldemorbloggen: den ligger i Markeveien 4, det er opp fra Torgalmeningen. Der har de utrolig mye godt. Reindyrka har også veldig mye bra og godt.

  7. Dette ser jo godt ut da, selv for en som ikke er så glad i fisk. Men fisk og bringebær…jeg ville aldri kommet på å prøve det sammen en gang. Bringebær er liksom til dessert eller syltetøy 🙂 Men nye ting oppstår jo ikke om man ikke prøver noe nytt 🙂

  8. Oldemorbloggen: Ser det ikke helt supert ut? Jeg anbefaler å kjøpe en naturlig olivenolje, ikke tilsatt noen smak som du kan bruke til alt mulig. Og om du vil kan du tilsette hva du vil i litt av den. Selvsakt kan man også kjøpe med smak i tillegg, lett å gå litt bananas når man først kommer inn der 🙂

  9. margarites: Det er helt sant, man må være åpen for nye ting. Om du ikke er så glad i fisk anbefaler jeg deg å forsøke øret, den er finere i smaken en laks og de fleste liker den 🙂
    Du får kjøpt frosne fileter også røykt ørret som jeg hadde i salaten. Du får driste deg til å prøve 😉

  10. Godt med bær til maten, putter både bringebær og blåbær i masse mat om dagen. Ørret og bringebær er foreløpig utestet, men det hørtes ut som en bra kombinasjon 🙂

  11. Oldemorbloggen: Nå har jeg lagt ut bilde av oljen jeg har nå, men de har utrolig mange gode oljer. Det ser ut som man også kan kjøpe på nett.

  12. hahaha som oldemorbloggen skrive så har eg til god å høre noen anbefaler dårlig olivenolje hahaha
    men den gule i plastflaske som vi får her egner seg best til å lage mat med ikkje til å dyppe brød i eller ha over salat mm, da trenger man ofte en tykk glassflaske event en mørk flaske for å ikkje forringe kvaliteten i oljen.:D
    denne salatan så helt magisk ut og ørret spiser eg også 😀 kanskje dette blir en lunch å kjøre når besøket mitt kommer i morgen 🙂

  13. cuskima: Det kan du si og jeg ler litt her jeg sitter for det har jeg ikke fått med meg at du har skrevet. Jeg tror du imponerer om du kommer med denne salaten med bringebær i :-))))

  14. er du treig? hahaha
    ja det tror eg også…ha ble imponert av min hjemmelagete blomkålsuppe så kanskje slår denne an også?
    kjøper du sånne ferdigstykker med ørret eller?

  15. cuskima: Treig ja, he he trodde du viste det!
    Ja jeg kjøper ferdig slisset, for da blir bitene mye finere og ikke så tykke for det er jeg ikke så begeistret for.

  16. puff eg tøysers 😀
    ja eg ser den
    de er jo i butikken de ferdig sånn-kjøper det ikkje så ofte så derfor kom eg ikkje på det at øret fins sånn også 🙂

  17. me too hahaha,men smaken er der eg har da bitt i en firkløversjokolade som barn og fått i meg en smak 😀
    husker den blandet seg godt med nøttene ahahahah 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *