Heftig kyllingsuppe

Categories Supper

 

Nja, den var gjerne ikke så sterk, men en suppe med mye smak.

Til to personer:

2 kyllingfileter

1 kinahvitløk eller 2 fedd hvitløk

1-2 chili

1 løk (bruk gjerne purreløk om du har)

1 paprika

2 bokser knuste tomater

1 boks med vann(fyll den ene boksen med vann så blir den skylt også)

1 boks kokosmelk (feit)

2 buljongterninger

2-3 ts karri

1 liten mango (kan sløyfes eller erstattes med ananas)

1 potte koriander (liker du ikke koriander for du synes den smaker såpe, da hopper du bukk over den. Jeg elsker koriander, men er ikke glad i oregano for den synes jeg smaker såpe. He he vi er nå herlig er vi)

Rens og del alle grønnsakene og løken og surr de i en gryte med smør eller olje, del så kyllingen i biter og ha den sammen med grønnsakene. Når alt er godt surret sammen, heller man på tomatene, vannet, kokosmelken, karri og buljongen og la det få koke rundt 5 minutter. På slutten av koketiden tar man i biter av mango og smaker til med salt og pepper, og har i finhakket koriander.

24 kommentarer

24 thoughts on “Heftig kyllingsuppe

  1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne:
    Det er ingredienser som smaker utrolig godt og som kan brukes til nesten alt, og er at på til sunt om man bruker skikkelig kylling da vell og merke

  2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne:
    Det er i grunnen litt farlig å leve 😉 Men man bør vel ikke nødvendigvis kjøpe den billigste og kipneste kyllingen som er full av saltvann og antibiotika når det finner mye bedre alternativ 🙂

  3. Helt rett. Hva med de som ikke har råd til annet da. Skal ikke de tørre å spise?
    Vi kan krangle om hva som er farlig og ikke, men samtidig så er de rimeligste alternativene ofte noe mange velger fordi de har ikke råd til annet?
    Jeg anser meg selv som heldig?. Jeg er glad i skikkelige varer, men har måttet kjøpe rimelige ting jeg også.:(

  4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg er ikke uenig med deg i det hele tatt i grunnen. Man tar alltid valg og det kan bety at man må velge bort andre ting, sån er det bare. Jeg har virkelig fått prøvt meg så jeg kan mye om dette 😉

  5. Ja . Det er så lett å si at vi må være forsiktige, men jeg ser jo at det er en ting å si noe, og kanskje noe helt annet å leve etter.
    Liker ikke fordommer mot noe.
    Vi må være forsiktige ja? Men av og til er ikke valget så enkelt for alle sammen.
    Å velge økologisk og flotte varer koster ofte mere enn hva mange familier har råd til. Der blir det et skille. Er jo en grunn til at vi har så mange lav pris kjeder, og de går unna.
    At mye av det som sleges ikke skulle vært solg. det er en helt annen historie.:)

  6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne:
    Jeg er fortsatt ikke uenig med deg, men det er alltid mange faktorer som spiller inn. Og mennesker gjør ofte mange rare valg, som meg som alltid har penger til en flaske vin 😉 he he

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *