Grethe sine nydelige glutenfrie kromkaker

Categories Glutenfrie bakevarer

Min fantastiske venninne gjennom mange år ga meg denne oppskriften på kromkaker, og jeg må si at dette er de aller beste kromkakene jeg har smakt noen gang. Glutenfrie bakevarer kan være vanskelig å håndtere siden de detter  lett fra hverandre, men disse var veldig god å håndtere.

2 store egg

200 g sukker

150 g smeltet smør

150 g potetmel

150 g Toro sitt lyse glutenfrie mel (tåler du gluten kan du erstatte med hvetemel)

2 dl vann

10 dråper sitronessens

Pisk eggedosis av egg og sukker, sikt melet i røren vekselvis med væsken.

Røren skal være ganske tynn.  Det kan være en fordel å la røren stå rundt 15 minutter før man begynner å steike den, for da setter den seg litt er min erfaring.

Har du ikke den kromkake formeren, kan du bruke skaftet på en tresleiv. For å forme skåler, bruker du et glass eller lignede og legger kromkakene over.


2 kommentarer

2 thoughts on “Grethe sine nydelige glutenfrie kromkaker

  1. Min kjære mann er så fornøyd med disse krumkakene, at han har allerede laget krumkaker flere ganger denne høsten 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *