Last Updated:

Britt`s beste glutenfrie sommer kake

Categories Glutenfri

Britt Anita Gjedtjernet Østbergegen oppskrift.  

Nydelig god og enkel pai å lage. Jeg brukte Toro sitt lyse mel, og dobbel porsjon. Og jeg valgte å ha blåbær og bringebær i tillegg til jordbær.

 

Paibunn:
1,5 dl Toro lyse eller kakemiks
75 g smør
1 ss sukker
1-2 ss vann
Røres sammen i kjøkkenmaskin, og trykkes ut i ei smurt paiform. Stekes ca 15 min på 200-220 grader. Avkjøles.

Fyll:
Vaniljekrem
2 bananer deles og legges oppå vaniljekremen.
Legg tett i tett med jordbær delt i 2. (ca 1 kurv)
Lag gele med 2,5 dl vann og hell over.
La den stå kjølig til geleen er stivnet.

egen oppskrift  

Nydelig god og enkel pai å lage. Jeg brukte Toro sitt lyse mel, og dobbel porsjon. Og jeg valgte å ha blåbær og bringebær i tillegg til jordbær.

 

 

Jeg fant ikke paiformen, derfor brukte jeg en ildfast for i stede. 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

Matbloggtoppen

4 kommentarer

4 thoughts on “Britt`s beste glutenfrie sommer kake

  1. Naaam dette så godt ut 🙂 og med masse deilige frukter. Jeg har faktisk ikke laget pai fra grunnen av, brukt sånn ferdig bunn som en blander ut. Trodde hjemmelaget pai bunn var vanskelig å lage. Da får jeg prøve meg på en 🙂
    Ha en superfin dag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *