“Meatfree monday” og perfekt til en dag med 5-2 dietten

Categories Supper

Jeg er født nysgjerrig, ikke ?se og hør? nysgjerrig, nei. Bare naturlig nysgjerrig på livets mange mysterier.

Og nå er det så mye snakk om 5-2 dietter og jeg må innrømme at den friste svært lite. Jeg elsker mat og hater å være sulten, for da blir jeg lett dårlig.

Derfor måtte jeg se hvor mange mye grønnsaker man kan ha når man beregner 500 kcal. Det ble så mye suppe at jeg nok skule klart meg en dag, men det kjenner jeg at denne kuren nok ikke er noe for meg.

Jeg var inne på mat på data og har regnet ut at man kan ha:

200 g stangselleri som ga 31 kcal

400 g blomkål som ga 91 kcal

200 g kinakål som ble 30 kcal

100 g purreløk som ga 28 kcal

100 g brokkoli som ga 30 kcal

200 g hermetiske grønne erter ga 120 kcal

200 g tomater som ga 35 kcal

100 g kålrot ga 35 kcal

100 g gulrot ga 36 kcal

Så hadde jeg 3 ts pulverbuljong som jeg fant ut tilsvarte sånn Ca. 28Kcal (jeg har ikke digitalvekt for tiden, derfor tok jeg den litt på rus)

1 liter vann, salt og pepper

Til sammen ble dette 464 kcal, og det burde minst holde til 4 måltider J

Tenk den vitaminbomben da, det er til å bli glad av ! JJJ

Besøk min blogg på http://morsmiddag.blogg.no

9 kommentarer

9 thoughts on ““Meatfree monday” og perfekt til en dag med 5-2 dietten

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *