Lasangne på en ny måte

Categories Kyllingretter

Det kan godt hende noen har lyst å kakke meg i hode med noe veldig hardt når jeg kaller dette lasagne, men det får som vanlig stå sin prøve. Jeg er inne i en fase der jeg må ta stilling til hva jeg skal gjøre med livet mitt fremover, dette er verken noe som er enkelt eller kun er et svar på. Men siden jeg stoler på at universet vet mitt beste, så får jeg øve meg på å lytte til det som kommer til megJ og i dag ble det denne Lasagnen.

4 personer:

4 kyllingfileter

1 stor løk

1 kinahvitløk eller 2 fedd hvitløk

1 chili

1 godt stykke fersk ingefær(ca. 3 cm)

1-1/2-2 glass tomatpuré

4 ss med hjemmelaget tacokrydder (paprikapulver, oregano, chilipulver, spisskum, pepper, hvitløk, salt)

1 ss hvetemel (eller Johanneskjernemel/maizenajevner for de som ikke skal ha gluten. Siden vanlig maizena ikke beholder stivheter over tid, så fungere den heller dårlig i lasagne)

Salt

1 ts sukker

Ca. 8 dl vann og 3 dl fløte eller 5 dl vann og 5 dl melk

(uten melkeprodukter kan en bruke soyamelk/soyafløte/kokosmelk)

Lasagne plater alt etter hvor mange man får i formen(Bruk glutenfrie lasagneplater om man ikke skal ha gluten, de finner man i de fleste Rema 1000 butikker og heldigvis i svært mange dalivarebutikker) 

Raspet ost om man ønsker dette.


#glutenfri  #Lasangne #Hjemmelaget #kjappt


8 kommentarer

8 thoughts on “Lasangne på en ny måte

  1. Så artig,sønnen i huset ba meg ha takokrydder i lasagn, i stede for alt det andre,veldig godt ! Sikkert kjempe godt m kylling i, dette må vi prøve !

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *