Grønn curry

Categories Kyllingretter

Min flinke datter har laget middag og du verden så godt det ser ut.

 

2 kyllingbryst
4 fedd hvitløk
1 hel løk
2,5 ts ingefær
2,5 ts koriander (jeg har brukt paste)
4 stilker vårløk
1/2 brokkoli
1/2 blomkål
1 paprika
1/2 – 2 grønn chilli
2 bokser kokosnøttmelk
1 lime
1-2 ss soya
1 ts spisskummin
ca 4 ts salt
1 stilk sitrongress (hermetisk fra glass)

Steik først kyllingen i litt av ingefær, hvitløk, koriander og chillien. 
Brun så finhakket løk sammen med hvitløk, ingefær, chilli, koriander og sitrongress. 
Tilsett kokosmelk, lime og soya. La det småkoke i ca 20 min.
 Wok grønnsaker og hell over sausen og kylling. Kok det opp og tilsett krydder. Smak til med lime og salt. Det skal være friskt og godt, men om man i tillegg vil ha det litt spicy er det bare å fyre på med chilli. En halv chilli vil knapt merkes.

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Grønn curry

  1. Det var veldig godt! Glemte å skrive at jeg serverte det med ris, men det kan man vel se på bildet 🙂

  2. Naaaam det så virkelig godt ut 🙂 ja som alt annet du lager.
    Hvor i Bergen bor du? Jeg bor 3 min med bil fra Plantasjen i Åsane.
    Ønsker deg en strålende fredag 🙂

  3. Lisbeth Pedersen: Tusen takk Lisbeth 🙂 Dette er min eldste datter som har laget, hun sete på e-post til meg. Kjekt med andre sin mat innimellom. Jeg bor til vanlig ved Lagunen i Fana. Men jeg bor for tiden i Naustdal i Sundfjord :-). Jeg har bursdag i dag og får barna på besøk, det gleder jeg meg til og da er det og blir en fantastisk dag <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *