Ovnssteik ørret med aubergine og sweet chilisaus

Categories Fiskeretter


Folie steikt mat er enkelt og de blir lite oppvask, den kan tas med på tur og ha den rett på bålet. Men skal man lage mat til mange kan det være likeså enkelt å ha alt i en ildfast form.

Hva foretrekker dere?

     
                                             

Før den er steikt                                                                                                             Ferdig og det smakte meg helt fantastisk 
l

Om du lurer på hvordan man tilbereder og hva man kan bruke aubergine til så se her.

Til 4 personer:

6-8 stykker med ørret eller laks

Ca. 8 skiver med aubergine pr person, dette vil være ca. 1 ½ store aubergine

link

Ca. ½ squash

1 paprika

1 dl olje

12-14 ss med sweet chilisaus

Salt

Skjær auberginen i skiver og ha salt og olje mellom lagene(aubergine trenger en del olje). Del squashen også i skiver og legg den opp på auberginen og delt paprika til slutt. Ha fisken på toppen og dryss litt salt på og chilisausen. Lukk folien (bruker man ildfast form kan det være lurt å dekke den med folie) og sett den mitt i ovnen på 200 grader i rundt 20 minutter.

Jeg spiste den uten noe mer tilbehør, men de er opp til hver enkelt.


4 kommentarer

4 thoughts on “Ovnssteik ørret med aubergine og sweet chilisaus

  1. Det med å ha rett på bålet, sette meg på ein ide, I fine haustsundagar tek me ofte middagen med og kokkelerar i det fri. Dette var lurt, og såg godt ut.

  2. Oldemorbloggen: Det er en genial måte å lage enkel mat i det fri. Du kan jo ha hvilke grønnsaker du måtte ønske. Fisk er ganske greit, for den blir fort ferdig. Men det er alltid greit å grønnsaker i bunnen, slik at ikke fisken blir brent.

  3. det å ha med foliemat på tur syntes jeg er enkelt, godt og ekstra motivasjon til å komme meg ut;) man kan jo putte alt oppi, til og med desserten, banan,kanel og sjokoladebiter så har du noe søtt til kaffen etter på;)

  4. Ja det er supermotiverende å ha mat med som man skal lage på bål, det er en egen verden. Jeg har aldri laget banan med kanel og sjokolade, men der satte du meg på ideen :-)))) TUSEN TAKK.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *