Spicy chicken meatballs

Categories Retter med kjøttdeig

Det er litt rart hvor mye som er på engelsk her i landet, det ville ikke forundre meg dersom vi også snakker engelsk om 100 år. Kyllingkjøttdeig smaker lite og er gjerne litt løs i konsistensen, derfor er det svært lite væske i disse bollene.

400 g kyllingkjøttdeig men bruk gjerne en annen type om du ønsker det.

1 barneskje chilipaste

1 ss soyasaus (jeg brukte glutenfri)

½ ts pepper

½ ss pulverbuljong (jeg har en grønnsaksbuljong som jeg har kjøpt på helsekosten)

2 ss potetmel

Bland rett og slett alt godt sammen og kok opp vann eller kraft. Kok deretter en prøvekjøttbolle for å se om den er passe i smaken for deg. Er det passe krydret koker man resten av bollene i ca. 10 minutter. De må være gjennomkokte.

Jeg laget en saus av kraften jeg kokte bollene i, samen med havrefløte (jeg forsøker å holde meg helt borte fra melkeprodukter en periode for å se om allergien min vil bli bedre).

Ca. 2 dl kraft fra kyllingbollene

1 ts chilipast

½ ts salt

1 ss soyasaus

Jeg hadde alt i pannen og ga det et oppkok. Jeg wokket grønnsaker, og kokte pasta som jeg blandet sammen med kjøttbollene. Til slutt strødde jeg litt koriander over.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *