Påskelunsj i solen

Categories Eggeretter

For meg er det svært viktig å få med seg mest mulig sol og gode
venner. Det er ikke å forakte å ha noe godt på bordet heller. Denne
gangen ble det en omelett med kylling og bacon.

Purreløk

Kokte poteter

Steikt bacon

Ferdigrensede biter av kylling

Brokkoli

Litt tomater

Egg

Vann

Pepper og salt

Parmesan

Vi hadde rundstykker og brød til.

Jeg renset og delte poteter og grønnsaker og steikte det på pannen
sammen med baconet.Deretter rørte jeg sammen knuste egg, vann og
krydder. Denne blandingen helte jeg over på det stekte. Så tok jeg på
ost og delte tomater, og lot den stå på platen til den var stivnet.
Jeg bruker å dytte litt i omeletten med en steikespade til å begynne
med før den stivner, slik at den blir fortere steikt og den ikke
brenner.

      

4 kommentarer

4 thoughts on “Påskelunsj i solen

  1. matgladilavkarbo: Takk 🙂 Og ja solen er bare balsam for sjelen.Håper solen kommer å tiner dere også snart. Om det er en pitteliten trøst, så er det faktisk ikke mange varmegrader her når solen går ned eller blir borte (gjerne mange minus). Men denne påsken har bare vært utrolig fantastisk her på vestlandet, omtrent bare blå himmel, noe som er ganske uvanlig 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *