Fylt kylling med bacon og parmesanost

Categories Kyllingretter

 

 

Om du ble nervøs kan jeg kan garantere at det ikke var en påskekylling jeg spiste 😉

Jeg delte kyllingfileten slik at den nesten ble til to biter, steikte så baconet litt før jeg hadde det i fileten.

Så hadde jeg på raspet parmesan og brettet kyllingfileten sammen og steikte den i ca. 20 minutter (steketiden avhenger av størrelsen på filetene), og jeg hadde et lite strø med salt og pepper på.

  

Saus

Ca. 5 dl. kraften fra de kokte søtpotetene

1 dl fløte

1 ½ ss maizena

1 ss curry paste

Litt salt og pepper

En heftig og god saus

Ha kraften fra de kokte søtpotetene i en panne og ha i curry paste, ha i fløte og så maizena. Rør den godt ut før man setter gryten på platen igjen. Kok opp og smak til med salt og pepper, så har man en heftig saus på null tid.

 

Søtpotetmos

 

Søtpoteter

Smør

Salt og pepper

Søtpotetene renses og deles, og kokes rundt 15 minutter (eller til de er kokte). Ta vare på kokevannet til sausen. Jeg lager dette som en vanlig potetstappe, med at jeg har i smøret og bruker en stauke (søtpoteter er lettere å mose en vanlige poteter) eller en stavmikser, og moser  alt sammen. Til slutt smaker man til med litt salt og pepper.

Så hadde jeg en salat til og pyntet litt med agurk og tomat. Jeg skar opp agurk i skiver litt på skrått. Så delte jeg agurkskivene i to og la de motsatt vei for hverandre. En cherrytomat som er delt i 4 biter i midten og en halv under der igjen.

Da har man nesten en sommerfugl på tallerken, kult ikke sant?


2 kommentarer

2 thoughts on “Fylt kylling med bacon og parmesanost

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *