Laks med ett snev av tandoori

Categories Fiskeretter

Laks og ørret er vel den fisken fleste folk liker, og ikke nok med det, den inneholder også sårt tiltrengte omega-3. Jeg steikte laksen, auberginen og squashen på pannen til dalt var ferdig steikt. Før servering hadde jeg på krydderet “tandoori masala”. Dette krydderet vil jeg tro  faller i smak hos de fleste barn og unge, og man får kjøpt det på de aller fleste dagligvarebutikker. Det som er synd med mange av disse krydderne  er at de inneholder svært mye salt, derfor bør man smake på tandoori masala krydderet før man eventuelt tar salt på maten, slik at man ikke får et saltsjokk. Jeg kjøper det jeg bruker på innvandrerbutikk og det inneholder ikke salt, noe jeg setter pris på, for da kan jeg bruke så mye krydder jeg vil og tilsette saltet etterpå.

 

Jeg hadde en salat til med en pose av ferdig oppskåret forskjellige salater (jeg bruker normalt sett ikke det, men i dag ble det slik). Så hadde jeg i cherrytomater og cashewnøtter.

Enkelt, raskt, sunt og veldig godt J



 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *