Kjøttdeig i restesaus

Categories Retter med kjøttdeig

 

Som vanlig liker jeg å bruke opp restene som er igjen og da var det en super idé å ha steikt kjøttdeig i sausen med rødvin i. Litt råsteikte poteter også igjen og de varmet jeg litt på pannen og grønnsakene hadde i sausen. Og dette ble en herlig gryterett på bare noen minutter.

Jeg steikte kjøttdeigen og hadde den i restene av saus med rødvin.  Hadde i ferdig varmebehandlede grønnsaker og varmet de råsteikte potene. Hadde jeg ikke hatt mer poteter kunne jeg for eksempel kokt litt ris til.

http://morsmiddag.blogg.no/1363545501_kylling_rsteikte_pote.html

 

Saus med rødvin

 

1 løk

100 g tomater

2 ½ dl fløte

Ca. 2 dl rødvin

Steikesjy som man får etter å ha steikt kyllingen

Salt

Pepper

Ønsker man en fyldigere saus, kan man tilsette litt maizena, men det følte jeg ikke var nødvendig.

Rens løken og del tomatene i biter. Ha løken først på pannen så den blir blank, før man tar på tomatene og lar også disse få litt varme. Ha på fløte og rødvin og la alt få koke sammen, gjerne med litt salt og pepper. Når sausen har fått småputret i rundt 15 minutter, bruker man stavmikser for å jevne sausen (har man ikke stavmikser, kan man la det være som den er, da blir det biter av løk og tomat i).

Så ble kyllingen steikt. jeg hadde den i sausen og kokte ut pannen med litt vann og hadde også dette i sausen.

 

Råsteikte poteter

Regn litt rikelig med poteter, for dette er momsemat J

2-4 poteter pr. person, litt avhengig av hvor store potetene er

Olje

Chili

Hvitløk

Salt.

Pepper

Og så hadde jeg litt allkrydder på til slutt, siden jeg ikke syntes det var nok smak på de ferdigsteikte potetene.

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *