Kamskjell, biff med kryddersmør og sjokolademousse med Drambuie

Categories Treretters middag

Min eldste datter er like glad i både å lage mat og nyte den slik jeg er, så når hun kommer på besøk blir det god mat

Kamskjell med smørsteikt squash med noen dråper soyasaus med koriander

Kamskjell med soyasaus

 

 

Biff er en sikker vinner http://morsmiddag.blogg.no/1359662921_biff_og_kryddersmr.html

 

 

Sjokolademousse med Drambuie er bare helt utrolig deilig avslutning

og med Bjørg sitt fantastiske villbringebærsyltetøy på så seier ikke jeg mer 🙂


http://morsmiddag.blogg.no/1359913705_sjokolademousse_med_d.html

6 kommentarer

6 thoughts on “Kamskjell, biff med kryddersmør og sjokolademousse med Drambuie

  1. For mange år sidan hadde eg god tilgang på mengder av kamskjell. Dei blei dampkokte til dei opna seg. Det einaste me gjorde med dei, var å fjerne den svarte streken, dynke med sitron og ha majones til. Det var veldig godt og eg har seinare aldri ete kamskjell på den måten. Eg blir alltid skuffa når eg får steikte kamskjell, syns ikkje den reine gode kamskjelsmaken kjem fram då. Er eg heilt på jorde, eller? Sett frå ein kokks ståstad.

  2. Oldemorbloggen: Ferske kamskjell er uten tvil aller best, det gjelder de aller fleste råvarer. Siden dette ble spontant, ble det kamskjell fra fryseren. Sitron er bra, tørr hvitvin enda bedre. Majones er jeg litt mer skeptisk til, men for all del, smaken er som baken, altså delt ;-). Skal forsøke en gang, det lover jeg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *