Biff og kryddersmør

Categories Kjøttretter

 

Jeg hadde en hel, ferdigsteikt biff i fryseren, den tinte jeg og skar den opp i skiver og hadde den såvidt nedom pannen før servering.

Jeg skrelte og kokte grønnsakene, og da de var kokte, tømte jeg av vannet og hadde i en klatt smør og smakte til med salt og pepper.

Kryddersmør

Kryddersmør er enkelt å lage selv, man kan ta i akkurat hva man liker og ønsker.

Jeg hadde masse hvitløk

Litt finhakket purreløk

Provencekrydder

Pepper

Koriander

Litt salt

Smøret bør stå i romtemperatur til det er mykt. Skrell løk og finhakk den og ha den i smøret sammen med krydderene og bland alt godt sammen. Ha det blandede smøret inn i folie og form det til en pølse og ha det i kjøleskapet til det blir hardt (har man dårlig tid, kan man ha det i fryseren). Skjær det opp i skiver og legg det opp på biffen.

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Biff og kryddersmør

  1. Oldemorbloggen: Vi har alle våres bare MÅ ha det :-). Man trenger ikke oppskrift for å lage kryddersmør, men det kan være en inspirasjon!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *