Linsesuppe med kjøttdeig og kål

Categories Retter med kjøttdeig

Det utrolige er at jeg har veldig mye mat stående både i skap og kjøleskap, men likevel er det ‘alltid ‘noe jeg mangler når jeg leser en oppskrift. Jeg tok med meg et oppskrifthefte på en suppe på Rema 1000 og der fant jeg en oppskrift som så litt spennende ut, men det ble en helt annen variant hos meg. Men det gjorde jo ikke noe, for suppen ble knallgod og det var mye mat i den.

Ca. 4 personer

1 pakke kyllingkjøttdeig eller annen kjøttdeig

4 dl tørre, delte røde linser

1 kinahvitløk

1 rød chili (chilien kan variere veldig i styrke, så bruk gjerne mer, om det er ønskelig)

1 løk

1 godt stykke med kål

Cherrytomater om man ønsker og har disse, jeg hadde de i for å få litt farge på maten

Ca. 1 ts cayennepepper

Salt og pepper

2 terninger hønsebuljong, eller annen buljong du måtte ha

Skyll og sett linsene til kok, de trenger mellom 10-15 minutter. Del grønnsakene i biter og surr de i panne eller en gryte. Steik kjøttdeigen for seg og ha på salt og pepper. Til slutt blandes alt i en gryte sammen med linsene, grønnsakene, vannet og buljongen. La alt putre sammen noen minutter og smak til med cayennepepper og eventuelt mer salt og pepper.

Jeg hadde på delte cherrytomater så suppen fikk litt mer farge.

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Linsesuppe med kjøttdeig og kål

  1. verdentilvenus: Ja det er faktisk hele ideen med bloggingen min, enkelt, godt og sundt (selv om jeg ikke alltid får like fine bilder av maten). Veldig koselig du legger igjen en hilsen, det setter jeg veldig pris på 🙂

  2. Solveig: Så flott 🙂 Det er jo det som er så gøy med mat at man kan bare forandre den etter hva man liker best eller har i huset. Tusen millioner takk for tilbakemeldingen, det gjør så godt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *