Laks i karri og spinat

Categories Fiskeretter

Laks i karri og spinat

Til ca. 4 personer

3-4 laksestykker

1 boks kokusmelk

1 pose fersk eller frossen spinat

2- 3 cm stykke ingefær

½ chili

2 fedd hvitløk

1 pakke/bunt vårløk

Noen bunter blomkål

Noen bunter brokkoli

Litt rød paprika

½ squash

2-3 ts karri

Salt og eventuelt pepper

Begynn med å rense og dele grønnsakene i passe biter. Ingefæren min var veldig trevlete, så jeg tok den gjennom hvitløkspressen, slik at det trevlete ble igjen i pressen, men smaken kom i maten. Har man derimot en fersk og fin ingefær, hakker man den bare i fine biter. Ha smør i en gryte og ha alle grønnsakene i, og la de bli møre. Ha så i laksefilet delt i biter og la den få bli litt steikt før man tar på kokusmelken og krydderene La alt få trekke litt sammen og ha eventuelt i mer kokusmelk og/eller krydder i maten, alt etter smak og behag.

Det passer nok veldig godt med ris eller linser til denne retten, men jeg hadde kokte poteter, for det fikk jeg så utrolig lyst på.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Laks i karri og spinat

  1. Dette var matsmak for min gane…jeg elsker curry…særlig når det er blandet med litt chilli og kokosmelk og ingefær…så takk for tipset :-)…lager mye av det samme med ‘hvit’ fisk…men har ikke gjort det med laks…så da blir det nok laksemiddag i morgen 🙂

  2. passion4lifeandtravel: Å så bra:-) Vi har alle en “matstil” alt etter hva man liker, tørr forsøke osv. Laks er superbra mat masse omega-3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *