Lammesteik

Categories Kjøttretter

Jeg kjøpte faktisk lammelår som jeg beinet ut og laget to lammesteiker av. I tilegg fikk jeg noe grytekjøtt, og beinet kokte jeg kraft av.

De to steikene hadde jeg masse hvitløk i før jeg rullet dem godt sammen og hadde hyssing rundt slik at de holdt godt sammen. Dette ble adskillig billigere enn om man kjøper ferdige steiker. Men selvsagt er det litt mer arbeid, men ikke så mye.

Jeg rundsteikte steiken på steikepannen og hadde den så i en panne med fårekraft sammen med 1 ss rosmarin, 1 buljongterning og kokte den til steiketermometeret kom opp på ?lam?.

Da tok jeg ut steiken og lot den hvile mens jeg laget sausen.

I sausen hadde jeg:

Maizena til den ble passe tykk

Salt

Pepper

Brunost

Sukkerkulør

Fløteskvett

Steiken ble servert med kokte poteter og grønnsaker (rosenkål, gulrot og asparges)

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *