Kyllinglår

Categories Kyllingretter

Kyllinglår

Kyllinglår med pomme frites er nok ikke min yndlingsmat, men noen ganger er det ålreit, noen ganger er det ålreit, noen ganger er det HELT ålreit, som Odd Børresen sang.

For å lage det på letteste og sunneste måte, steiker jeg både kyllinglårene og pomme frites?en i ovnen og har masse salat til.

Jeg har bare litt olje i en ildfast form (Jeg har en olje stående som består av rapsolje, hvitløk og chili og den brukte jeg, men vanlig olje gjør også susen).

Setter steikeovnen på 200 g og setter de midt i ovnen. Etter ca. 15 minutter har jeg pomme frites?en i ovnen også, så blir de ferdige samtidig. (Jeg bruker en så stor form at jeg har både kyllingen og pomme frites?en i samme form).

Etter 30-40 minutter er kyllingen gjennomsteikt og pomme frites?en ferdig.

Salaten jeg hadde til er bare oppskåret isbergsalat, tomater og basilikum som jammen meg har begynt å vokse i potten sin igjen.



0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *