Klubb mat? Salat med rester av chili marinerte reker og fiskekaker

Categories Salater

Snakk om smaksbombe!

Siden jeg forsøker å kaste minst mulig mat ble denne salaten til, og den var virkelig en innertier etter min smak.

I går laget jeg blant annet chili marinerte reker og fiskekaker til en liten tapas lunsj, og i dag ble restene til en ny lunsjrett. Vil du lage denne salaten til mange, er et tips å lage rekene dagen før, det er selvsakt veldig viktig å avkjøle rekene kjapt, og ha de kjølig til du skal bruke de om du ikke spiser de med det samme. 

Jeg hadde i salaten:

Salat som du har eller liker, denne gangen kjøpte jeg en pakke babyleaf mix, pluss litt ruccola salat 

Gul squash

Rød paprika

Sukkererter 

Men bruk akkurat de grønnsakene du ønsker å bruke!

En god porsjon med chili marinerte reker trykk her

Fiskekaker siden jeg hadde rester fra i går, men bruk gjerne kun reker, eller feks. røykt ørret eller krepsehaler osv.

Lag rekene som etter oppskrift på link, det blir best smak om de får stå til dagen etter, men ikke bland den i salaten før du skal servere salaten for da punkterer salaten veldig fort. Et lite tips er å ha rekene kalde, men varm oljen rekene ligger i litt siden den da vil få frem enda mer smak. 

Vask, rens og del salat og grønnsaker og bland alt sammen. Ha i reker og fiskekaker eller hva du bruker, server gjerne med nøytralt brød siden det er rikelig med smak i rekene.

 

13 kommentarer

13 thoughts on “Klubb mat? Salat med rester av chili marinerte reker og fiskekaker

  1. Det ser godt ut dette her! Marinerte reker er nam, kalde fiskekaker står jeg over. Jeg kaster nok for mye mat, men jeg tar vare på rester…og så blir de liggende i kjøleskapet til de må kastes… Joda jeg bruker mye og pleier å treffe ganske bra på hvor mye mat jeg lager, men plutselig så er det en mindre til middag, og for lite rester til flere dagen etter. Jeg er heller ikke flink til å bruke rester til lunsj…da må jeg liksom ha brød. Men kjøttmat blir som regel spist, fiskemat vil ingen ha i etterkant.

  2. annebe: Det er en kunst man må venne seg til, når man har knekt den koden (eller for man er helt nødt å lære seg på grunn av en trang økonomi) så ser man muligheter av det aller meste :-)))

  3. margarites: Jeg tror det er en terskel man må over for å begynne å bruke restene, ha de til kvelds, varm de litt eller ha på skiven. jeg er ganske sikker på at maten, og at på til fiskekakene er like god da. forsøk skive med fiskekake og ketchup 😉

  4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja det er veldig godt med fisk og sjømat til det meste, jeg bruker det utrolig mye, faktisk ikke så mye salat av en merkelig grunn.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *