Last Updated:

Vinterferie!

Categories Blogg

Det har vært noen hektiske dager, Miriam min yngste skal selge leiligheten, og da skal alt som ikke er blitt ordnet før gjort på noen dager.

Det er vinterferie uke her i Bergen, og Oven min bror har fått skrivekløen i fingrene og  laget atter et artig dikt om dette!

Nå har vi akkurat vinterferie hatt
og har pakket ut kjerring, unger, hund og katt.
Nå starter jobb nummer to, tre, fire og fem,
med hvem som eier hva og hvem som er hvem.

Vi dro til hytten på fjellet, for å slappe av,
uten å bekymre oss om været gudene oss gav.
Ved ankomst, en haug med snø oss møtte.
Nå måtte vi hverandre motivere og støtte.

Først måtte vi grave oss ned for å finne døren.
Ja, dette var en koselig jobb å starte med, fy søren.
Da jobben var gjort og døren endelig var funnet,
så raste det fra taket, altså, noe tapt og noe vunnet

.
Så var det måking av taket, som stod for tur.
Ja, er en på tur, så er det ikke rom for å være sur.
Her hjelper det ikke med geipen å henge,
for nå skulle vi snøen av taket slenge.

Inne i hytten måtte det fyres for å få opp varmen
for en god fyr i peisen, er jo en del av hytte sjarmen
Så måtte det selvsagt stelles til mat på bordet.
Ja, sånn var det vi i gamledager det gjorde.

I dag er slikt arbeid ikke nødvendig lenger
nå kommer du til oppvarmet hytte og varme senger.
Hyttelivet styres i dag av en App, som er den nye stilen.
Den pakker også ut kjerring, unger, hund og katt, via mobilen.

Nå slipper du også jobb nummer tre, fire og fem.
For Appen vet med sikkerhet hvem som er hvem.
Den vet også med hundre prosent hvem som eier hva,
så hva er problemet med å dra på hyttetur da?

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Vinterferie!

  1. Herlige dikt han tryller frem her, APPEN tar hensyn til folk og vær. Deilig med hytte da skjønner jeg, skulle jammen ønske det var meg. Jeg sitter her i byen med asfalterte gater, men jammen er det snøfrie flater. Så trenger ikke APP i alle fall, selv om jeg skulle bli bittelitt kald 😉

    1. Dessverre verken min eller min bror sin hytte, vi kunne vel drømme om det 😍. . Dette er nok noen helt andre sin hytte som jeg hadde bilde av i arkivet som er for noen år siden da jeg var heldig å få komme på besøk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *