Svinekottelett i brun saus

Categories Kjøttretter

I dag ble det enkel og grei middag. Svinekjøtt er ikke ofte jeg har, men det er greit med variasjon.

I dag fikk jeg meg en skikkelig koselig overraskelse, en venninne jeg ikke har sett på veldig lenge kom på besøk, og hun hadde med seg grønn sitronolje og pistasjkrem fra Sicilia. Og det som nesten var enda mer koselig var korte hun hadde lagt ved. Wow  jeg er heldig som har så gode venner.

En av mine ca. oppskrifter 🙂

Ca. 4 dl vann slik at det dekket alt.

1/2 ss buljong eller en buljongterning (sjekk om den inneholder gluten om du ikke skal ha gluten)

2 skiver kålrabi

1 stor gulerot

1/2 ss maizena

Ca. 1 dl Her velger man selv Melk(laktosefri) Fløte(laktosefri) eller som jeg brukte i dag soyamelk

Salt

Pepper

Til meg hadde jeg 1 liten løk jeg delte i fire, og surret i smør, før jeg tok vann i og satte på kok. jeg delte opp kålrabi i forholdsvis små biter og hadde i vannet, og guleroten i litt større biter siden de trenger mindre koketid. Og siden det nå skulle være enkelt hadde jeg skrelte poteter i også, da slapp jeg egen panne bare for potetene. Svinekoteletten snittet jeg litt i kanten så den ble liggende flatt på stekepannen. Den ble brunet på begge sidene, og hadde salt og pepper på, og så rett i pannen den også.

Når potetene var kokt, og kjøtte mørt, tok jeg opp begge de to delene, så rørte jeg maizena ut i litt soyamelk (for det hadde jeg i dag) og hadde det i kraften, og rørte til det hadde kokt opp.

#takknemlighet #gaver #skryt #oppmerksomet #middag #middagstips #svinekjøtt #svinekoteletter #brunsaus #Glutenfri #melkefri #laktosefri #morsmiddag #mors #middag #Middagstips #enkelt #mat #matblogg

2 kommentarer

2 thoughts on “Svinekottelett i brun saus

    1. Jeg er egentlig ikke så veldig glad i svinekjøtt, men forandring fryder.Det er så utrolig koselig og jeg er enormt takknemelig spesielt for korte, det betyr enormt mye <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *