Last Updated:

Sushi ala Gangnam Style

Categories Blogg, Diverse retter

At det tar tid å bli sushi kokk, det tror jeg på, for dette ble ikke så pent som jeg hadde tenkt meg, men smakene sitter jo for det er jo reine råvarer. Så etter å ha laget dette, ok jeg rett og slett bare risen for seg, laksen for seg osv. å spiste det som vanlig middag 😁. Nå har jeg seget ned i sofaen med et glass vin, og forsøker å sammenfatte hva som gikk galt! Og det er vel det meste he he. Jeg fant ikke rismatten, og jeg syntes ikke risen ble klebling, og laksen ble enten for tynne eller for tykke, scampien ser ut som jeg har sprengt ut, og den syltede ingefæren var så mye smak at den kunne uten tvil ha kokt en stund til. Så dette må jeg øve meg på. Men moralen er, ha det gøy når du lager mat, ingen er verdensmester første gang man gjør noe. Tenk på et lite barn som skal reise seg opp å stå selv, jammen har den mange knall å fall før de klarer å mestre det.  De sier ikke at “å stå er ikke noe for meg, så jeg gir opp”, nei de sier ikke noe som helst kritikk til seg selv. Jo da de kan bli frustrert og forbanna, men de gir ikke opp, etter en pause er det påann igjen. 

Jeg får spørre Margrethe i morgen når jeg skal en tur opp til de, hun har laget en del sushi.   Mia har blitt 10 år og må få gave selfølgelig.

Tenk så mye vi har å lære av dette. Riktig god fredag til dere fine folk, som leser alt tull og tøys jeg legger ut.

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#giikkeopp #sushi #matfrabunnen #hjemmelaget #Middag #morsmiddag #katastrofe

4 kommentarer

4 thoughts on “Sushi ala Gangnam Style

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *