Stolpejakt sesongen er i gang

Categories Blogg, Ut på tur

Jeg er så heldig å få ha Potter Bonusfamilien sin ene hund på besøk i helgen. Da er det ekstra kjekt å gå på tur når man har en turkamerat som elsker å være ute like mye som meg. Jeg tenkte at det måtte være ideelt å ta tur og stolpejakt samtidig på Smøråsen. Nå ble det ikke så enkelt som jeg trodde det ville bli, for Potter syntes jeg var ALT for treg, han er vant med at de jogger. Jogging er ikke noe jeg befatter meg med, sist jeg jogget var jeg ungdom og bodde på Osterøy, og da løp jeg når de kom biler og det var ikke ofte he he. Så dette er kort oppsummert min joggekarriere. Stolpejakt er veldig kjekt, jeg ser at de har begrenset stolpene med minst halvparten i år, og det er sikkert lurt, for i fjord var det et helt arbeid å bare bli ferdig med et kart. Har du prøvd deg på stolpejakt? Det er veldig kjekt, for man må gå steder man aldri har vist fantes en gang, så jeg har blitt mye mer kjent i nærområdet og andre steder.

Potter sjekker været gjennom katteluken.

Han syntes jeg var fryktelig treg med å komme meg ut av sofaen.

 

Første stolpe, og Potter satt stille for at han skulle få godbit. Flink er han. Vi trasket rundtomkring og fant 7 stolper i dag, da var både jeg og Potter godt fornøyd.

Gobit? Han er så nydelig at han får jo godbit bare for han er så bedårende, og det vet han.

Potter gikk rett å la seg på sofaen etter at jeg hadde fått tørket av han litt søle, og lagt et gammelt laken på sofaen. Han syntes at det tok litt lang tid dette her.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#stolpejakt #tur #Smøråsen #Potter #Utiskogogmark #morsmiddag

12 kommentarer

12 thoughts on “Stolpejakt sesongen er i gang

    1. Å jeg trodde det var over hele landet. Det er satt ut stolper som er registret på gps eller en eller annen måte, så man kan finne de på karte, og så må man selv finne de og registrere. Veldig, veldig kjekt å komme seg ut å bruke hode i tilleg.

          1. Det er veldig trist å høre at du ikke orker slike ting. De å gå i skog og mark er en av de tingene som virkelig gir meg energi.

    1. Forstår man blir hektet, men jeg orker ikke det. Jeg tar det som den turen jeg ville gått uansett, men jeg får sett mange nye områder som jeg ikke viste om, og sett hvordan terrenget er. Jeg har fått enormt mange positive og fine opplevelser med stolpejakt og tur orientering.😀 Så møter man andre med nesen ned i mobilen, så tar vi en prat og diskuterer terreng, kart tilgjengelighet osv.

    1. Ja vet du det er så utrolig koselig, jeg har så utrolig mye glede av det. Og Potter som er vant å være blant to andre hunder og en aktiv familie, så tror jeg han nyter å få all oppmerksomhet og ro rundt seg noen dager 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *