Stolpejakt på Løvstakken, et av de 7 fjell

Categories Blogg, Ut på tur

I går gikk jeg stolpejakt på Løvstakken, det virket som en veldig god ide, for det var 10 sorte stolper på rekke og rad. Jeg tenkte at dette har jeg gjort før, selv om jeg sist sa “ALDRI MER”, så var det glemt. Når man kommer opp på Løvstakken er det nydelig utsikt over absolutt hele Bergen, og ingen utsikt kan sammenlignes med den. Men da jeg begynte å gå og jeg kom til det første partiet der det er veldig bratt og utfordrende, lurte jeg på å snu, men andre stolpen var jo rett over. De skal sies at jeg har blitt veldig engstelig for bratte heng, eller der det er bare å trille ned, gudene vet hvorfor. Men slik er jeg blitt, og det er veldig irriterende, for det begrenser meg jo. Så jeg beit tennene sammen og gikk videre.

Det første stykket er ikke så bratt, men nokså steinete.

Her har de jammen lagt en trapp siden sist, det hjalp en del, men her må man dra seg opp etter jernstenger videre langs fjellhyllen.

De ser fortsatt ikke bratt ut, men det kan jeg love deg at de er.

 

Til sammen tok jeg 23 stolper, som var mye mer en planlagt-

 

 

 

Da var jeg komt opp alle de bratteste partiene, og bare siste partiet igjen, der er det ikke så gale å gå om man holder til venstre for det lille vannet.

Nesten på toppen, møtte jeg en koselig dame som het Mona, hun var også på stolpejakt og skulle ta de samme stolpene. Hun skulle også ta flere stolper som var på vei ned mot byen eller hvor de nå var. Jeg kjente at de var for mye for meg etter den strabasiøse turen opp, så jeg ville fortsette med de jeg hadde planlagt. Hun bestem seg for å bli med ned igjen for å ta de samme postene som meg, så vi tuslet ned igjen en annen vei, der var det på mange måter mye bedre å gå, selv om det var bratt der også.

 

Vell nede på Løvstien igjen, så tenkte jeg å bare gå den korteste veien ned, men Mona ville gå og ta de andre postene langs Løvstien, så vi trasket i vei, og takket være henne ble det 23 poster og ikke 11 som jeg hadde planlagt.  Vel nede takket vi begge for en veldig hyggelig tur og gikk hjem og slappet av etter en lang og hard tur.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#stolpejakt #stolpejaktbergenvest#stolpejaktløvstakken #stopejaktfjøsanger #Tur #ut #utidetfri #morsmiddag #fjelltoppjakten

4 kommentarer

4 thoughts on “Stolpejakt på Løvstakken, et av de 7 fjell

    1. Ja man blir det, og det er ikke rart. Stolpejakt er som et kinderegg, man positive tingen etter den andre. For det første kommer man seg ut og i bevegelse, så bruker man hjernen, noe som absolutt er viktig i min alder, så får man se/oppdage nye steder man ikke viste eksisterte, og man møter uendelig mange koselige mennesker💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *