Sjokkert over flyplassen på Gran Canaria

Categories Blogg

I går dro jeg hjem fra en flott ferie i Syden! Det har gjort så utrolig godt for både kropp og sjel å få sol og varme 😊 Jeg var utrustet med håndsprit, våtservietter og et solid munnbind.

Jeg dro sammen med en kamerat av meg som skulle med samme flyet, og vi planla å spise middag på flyplassen. Vi tok en taxi sammen og kom til en enorm kø for å få levere bagasjen. Der sto vi veldig lenge, det er vel bare slik man må forvente når man er på enkelte flyplasser. Men det som sjokkerte meg mest var den manglende hygienen de hadde!

Jeg må jo ha glutenfri mat, dermed måtte jeg jo stå i noen køer for å spørre om de hadde noe som var glutenfritt, noe de ikke hadde noen steder som helst. Og jeg stod å observerte  at de ekspederte den ene gjesten etter den andre uten å verken sprite seg eller vaske seg mellom hver kunde. Jeg forsøkte flere apparater for å sprite meg, men de var alle tomme. Og da jeg var på toalettet var også såpedispenseren tom.

Da vi skulle om bord på flyet var de veldig ivrige etter å stille oss i kø der vi sto som sild i tønne! Der måtte vi vente minst 30 minutter, da trakk jeg meg ut av køen og gikk jeg for meg selv! På shuttle-bussen fra flyplassen og til flyet var det igjen stinn brakke. På flyet var det heldigvis lite folk, og god plass.

Man kan jo undres på om de i det hele tatt hadde fått med seg at vi er i en pandemi og smitteforebyggende tiltak må til??

Jeg har tatt første hurtigtest etter min tilbakekomst til Norge, og den var heldigvis negativ! 😊 Nå ser jeg frem til å hilse på mitt første barnebarn om kort tid ❤

Du må gjerne følle blogger min HER

#Gran #canaria #grancanaria #Puerto #Rico #Puertorico #Tur #Flyplass #Syden #varme  #morsmiddag #smitte #testing #Covid

6 thoughts on “Sjokkert over flyplassen på Gran Canaria

1. Samme opplevelse som deg, men dette gjaldt også las palmas dessverre. Folk uten munnbind, lite eller ingen sprit bruk og folkemengder som sild i tønne. Det som også overrasker meg er at syke servitører på restauranter som er så syke at de ikke kan snakke omtrent får lov til å være på jobb å smitte andre ansatte og kunder. Fint med sol og varme men som alle andre som kommer fra smitteøya kan man forvente seg en positiv test. Kan ta 3-14 dager før det slår ut. Hadde aldri dratt nedover om jeg viste de driter i pandemien.

1. Nå er jeg mega forsiktig, men selvfølgelig ingen garanti, og heldigvis første testen var negativ. Skal holde meg helt i ro til jeg er sikker på at jeg er helt frisk. Utrolig at der folk MÅ igjennom er det verste stede på hele øyen.

1. Ja det kan jeg ikke forstå er nødvendig, det er som reglene gjelder et sted, men drit i dette stede for det blir for vanskelig. Horribelt!

2. Har hørt og lest om lignende opplevelser på flyplasser. Derfor avstår jeg å reise, har liten lyst å bli smittet. Men skjønner godt at du ble sjokkert. La oss håpe at viruset forsvinner. Gratulerer med barnebarn.

1. Tusen takk, veldig stas. Ingen har vel lyst å bli smittet. Og man vet jo aldri hvor man kan bli det heller. Ikke lett å unngå en hver situasjon uansett. Man kan jo bare gå på busse her hjemme.