REDESIGN AV DEN FANTASTISKE STOLEN SOM ALDRI GÅR AV MOTEN!

Categories Blogg, DIY

Redesign er virkelig i vinden, og heldigvis er det veldig mange andre  som meg. Både min  datters lille familie og bonusfamilie min er veldig flinke på gjenbruk, dette synes jeg det står stor respekt av. Men de vet jo at skal barna kunne ha en jord å leve på, og mat nok til alle, ja da må vi faktisk gjøre det vi kan alle sammen.

Tripp trapp stolene  er dønn solide, og de er helt geniale, så å redde en stol fra bosset er en stor ære. Denne designen er et mesterverk.

Slik så stolen ut da jeg fikk den på finn, ikke noe i veien med den, men litt feil farge og nokså slitt. Siden min datters familie er veldig glad i furu så hadde jeg en plan om å fjerne all malingen og deretter pusse av lakken.

 

Jeg brukte malings fjerner som jeg vet er effektiv, men på denne tiden av året var det tydelig for kaldt. Malings fjerningen ikke lurt å holde på med inne for den er giftig, så jeg burde nok ha bare pusset og malt den direkte. Men man lærer så lenge man lever. For et par år siden fikk jeg to store nydelige keramikkpotter av ei venninne som hun hadde malt. De var ikke særlig vellykket resultat. Den gangen jeg fjernet malingen av pottene gikk det veldig lett når malings fjerneren bare hadde fått virket lenge nok, og det var over 10 grader ute. Når jeg da tok godt med varmt vann på var det veldig enkelt å skrape av den gamle malingen,

 

Som dere ser så var det en god del som ikke gikk bort, og en del ble bare klumpete.

Vi bestemte oss for at det var bedre å male den, så etter en grundig vask og pussing og atter en vask og tørk begynte jeg å male. Brettene som er sete og benstøtte tok jeg av, for uten fikk jeg ikke malt inn i sporene de man regulerer stolen. Ellers lot jeg alt henge sammen.

Jeg brukte gulvmaling, og en farge som skal kunne passe i fargen til hvite Ikeamøbler.

Stolen er nå på vei til Oslo med noen som kjører over i dag, så da håper jeg de blir fornøyd.

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#tripptrappstol #redesign #reddentripptrappstol #Diy #gjenbruk #miljøbvennlig #reduserklimaavtrykket #kastmindre #Morsmiddag

2 kommentarer

2 thoughts on “REDESIGN AV DEN FANTASTISKE STOLEN SOM ALDRI GÅR AV MOTEN!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *