Last Updated:

Pasta med ørret

Categories Blogg

Jeg er på besøk hos Alf, barnebarnet mitt. Da jeg kom hadde Marte laget deilig pasta med økologisk ørret

 

 

Til 3 personer:

3 ørretfileter

1 liten løk eller 2 sjarlottløk

3 fedd hvitløk

Smør/olje /melkefri margarin

ca 1/2 pose aspargesbønner

ca 1 /2 squash

ca 1/2 pose frosne erter (liker du ikke erter kan du bytte ut med noe annet)

2,5 dl fløte eller plantebasert fløte/melk

1 dl vann (dersom du bruker melk kan du heller ha ca 3,5 dl melk)

1 buljongterninger (tåler du ikke gluten som meg, sjekk at den ikke inneholder gluten)

3 ts provencekrydder

Salt

Pepper

Ca. 300 g pasta (vi hadde både vanlig og glutenfri hver for seg)

Sett pastaen på kok etter anvisning på pakken.

Rens og del løk og hvitløk og surr i en panne. Ha i aspargesbønnene, oppdelt squash og erter. Hell så i fløten/melken og 1 dl vann med buljong. Smak til med krydder og salt. Del ørreten i passe biter og ha den i gryten. La den få trekke et par minutter.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

#ørret #fisk #pastaogørret #Pastaogfisk #Enkelmiddag utenMelkeprodukter #glutenfri #melkefri #Middag #middagtips #morsmiddag #Matfrabunnen #hjemmelaget #Sunt #godtutenMelkeprodukter #glutenfri #melkefri #Middag #middagtips #morsmiddag #Matfrabunnen #hjemmelaget #Sunt #godt

5 kommentarer

5 thoughts on “Pasta med ørret

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *