Pasta med brokkolisaus og røykelaks

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

I dag ble det igjen å stirre inn i kjøleskapet å se hva jeg må bruke opp. Jeg måtte ha noe å spise fort, for jeg begynte å få blodsukkerfall, så da vardet bare å hive seg rundt.

Så da ble det en kjapp middag, men veldig smakfull og sunn.

Til meg: Lager du til flere så ganger du opp, og her er det rom for å bytte ut det du ikke har eller liker.

4 bunter brokkoli pluss 2-3 til for å ha i pastaen, det trenger du ikke om du heller vil ha noen andre grønnsaker

2 fedd hvitløk

1/2 liten løk

1 dl fløte/melk/laktosefri eller som jeg brukte plantebasert fløte

Salt

Pepper

 

Jeg renset løk, hvitløk og brokkoli og hadde i en liten Foodprosessor som er til stavmikseren, sammen med væsken, så kjørte jeg det glatt, og smakte til med salt og pepper.

…..

Så hadde jeg ca. 100 g pastaskruer som jeg kokte og det er glutenfrie for min del

Det kokte jeg etter anvisning på pakken.

Så hadde jeg litt hele brokkolo

1 stykke røykelaks, men her kan man godt bruke vanlig laks eller ørret.

1 vårløk

Jeg silte av pastaen når den var ferdig kokt, helte sausen over, (og hadde en hemmelig ingrediens i, nemlig en god klatt smør), små bunter brokkoli, oppdelt røykt laks og oppskåret vårløk. Jeg lot alt få Koke/trekke sammen en stund. Så smakte jeg til med salt og pepper. Ønsker man ost på, så har man det, jeg må unngå melkeprodukter nå.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *