Last Updated:

Ørret wok med poteter til

Categories Blogg

Poteter er vel ikke det man har oftest til wok, men i dag er potetens dag, og ikke for å glemme at jeg har høstet mine første selvdyrkede poteter. Da kan man ikke ha noe annet en poteter til, basta med det! Potetene var aldeles fantastisk smak på, og det passet veldig godt til woken faktisk.

 

Til 4 personer:

600-700 g ørret eller laks uten skinn og bein

Ca. 1 ss revet ingefær

1 løk

1 fedd hvitløk (kan sløyfes)

Litt fersk chili eller tørket (jeg hadde bare tørket)

1/2 gul paprika

1/2 rød paprika eller man bruke bare en farge

3 vårløk

Ca. 4 ss soyasaus (husk å bruk glutenfri om du som meg, må ha det )

Salt

Pepper

Bruk gjerne litt ferske urter på rett før servering, jeg hadde persille, men man kan også bruke koriander eller det du har.

Kokte poteter til, men det må du selvfølgelig ikke ha. Bruk gjerne ris, nudler eller det du ønsker til.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Følg gjerne bloggen på FB

 

#wok #ørret #laks #Fisk #Sjømat #sunt #enkelt #godt #Poteter #potet #pote #Potetens #dag #6 #oktober #Hurra #altan #bonde #dyrk #selv #Høste #Selvforsynt #Selvdyrket  #Melk #Hjemmelaget #mat #fra #bunnen #enkelt #godt #middag #middagstips #Morsmiddag #glutenfritt #uten #gluten #melkefritt

Wakakuu Icons

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *