Last Updated:

Ørret og grønnsaker i ovnen med sennep

Categories Fiskeretter, I ovnen

Det hang en pose på døren min, og der var det et lite glass med sennep, en korg med sopp og oliven. Etter å ha tenkt meg om så kom jeg til den konklusjonen at det var fra mine veldig hyggelige naboer vegg i vegg. De har en eller annen matkasse, og når de er noe de ikke liker, ja da får jeg det 😍. Da var det bare å tenke hva jeg kunne bruke de til.

Her kan man bruke akkurat de grønnsakene man ønsker og har.

 

Beregn 1-2 ørret eller laksefilet pr person.

Av grønnsaker brukte jeg:

Aubergine

Rød og gul paprika

Tomater

Squash

Sopp

Marinaden til rundt 4 personer

1 dl olje

3 hvitløk

2-3  gode ss sennep

Litt salt

Pepper

Bland dressingen med å findele,ellerbruk hvitløkspresse, ha de I olje og sennep og pepper og rør det godt samen

Skjær opp aubergine og ha salt på og la den ligge rundt 15 minutter. Rens og del de andre grønnsakene og ha de I en ildfast form. Skyll litt av saltet på aubergine og ha den med de andre grønnsakene.

Hell på marinaden og bland de godt i alle grønnsakene.  Ha de midt I ovnen på rundt 200 grader, steik i 15 minutter, da legger du fisken på toppen, har du litt ekstra sennepmarinade kan du ha på fisken. Eller tar du salt og pepper.  Steik videre i rundt 15 minutter til.

9

 

#Mat #fra #bunnen #Hjemmelaget #naturlig #glutenfrtitt #melkefritt #fisk  #sjømat #Fiskekaker #fiskemat #glutenfri #laktosefri  #smak   #Godt #enkelt #kjapt #middag #middagstips #meatfree #Sunt #oppskrift  #morsmiddag #blogg #matblogg #uten #gluten #gluten #melkeprodukter #Laktosefritt #Vegetar #fri #for #ørret #laks #sennep #sopp #Grønnsalker #i #ovnen

3 kommentarer

3 thoughts on “Ørret og grønnsaker i ovnen med sennep

    1. Ser jeg har svart deg på helt feil innlegg, så her er hva jeg svarte deg 😄.Å TUSEN TAKK for den tilbakemeldingen det er så kjekt. Jeg syntes de var veldig gode, så bra du også likte de ❤️.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *