Ørret med ramsløkolje, paprika og squash

Categories Fiskeretter

Ramsløksesongen er så vidt i gang, men denne hadde jeg fra i fjord, må spise opp resten før jeg plukker ny.

Ramsløkolje lager jeg med fersk ramsløk som er vasket og rent av vannet. Har det i en blender eller food prossesor , så tilsetter man olje og litt salt. Man må bare ha i litt og litt olje for å se når det er nok. Det skal være en jevn blanding mellom olje og ramsløk.

Ørreten steikte jeg med salt og pepper, så hadde jeg ramsløkoljen på når fisken hadde blitt steikt på begge sider.

Jeg hadde woket rød og gul paprika, og squash og litt brokkoli.

Enkel og nydelig mat.

#ramsløk #ørret #fisk #Laks #middag #middagstips #Morsmiddag #glutenfri #melkefri

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *