Ørret med Hollandaise og ris med grønnsaker

Categories Fiskeretter, På sparebluss, Saus

Ørret og laks er godt og veldig enkelt å variere.  For tiden er jeg vel ikke eneste personen som forsøker å begrense strømregningen, så da gjelder det å bruke så få plater så mulig i kortest mulig tid. Derfor kokte jeg grønnsaken sammen med risen, det var veldig godt og lekkert å se p. Nå er jeg så heldig at jeg har en vedovn jeg kan sette panne på, og det koker rimelig fort, så den bruker jeg mye.

Steikt ørret beregne rundt 1-2

Kok ris beregne rundt ½-1 dl ris pr person, sett risen på kok med dobbelt av det som er anvist på rispakningen.

Bruk de grønnsakene du har og liker, rens og del de i små biter, og ha de i sammen med risen, og la alt få koke/trekke til risen er ferdig.

Grønnsakene jeg brukte var: Gresskar, brokkoli, squash og litt vårløk. 

Hollandaise sausen finner du HER, dette er min svigerdatter Karianne sin nydelige og enkle oppskrift.

 

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Ørret #laks #rismedgrønnsaker #sparstrøm #Tipstilåsparestrøm  #morsmiddag #naturlig #glutenfri #melkefri #Matfrabunnen #hjemmelaget #rask #billig #enkel

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *