Nydelig gresskarsuppe med ingefær og chili

Categories Supper, Veganmat, Vegetar mat

Laila en god venninne av meg har lært meg å like gresskar, og det er faktisk enkelt å like. Den har en fin rundt smak, som verken stikker seg ut i ene eller andre retningen, bare rundt å fin smak. Jeg skal ha minst en veganrett i uken, og da er jo denne suppen helt topp. Det er en billig og veldig god vegansuppe, som  som også kan også brukes i et lavkarbokosthold.

Til 2 personer

1/2 gresskar gjerne Butternut

Olje til steiking

1 løk

3-4 hvitløksfedd

ca. 2 cm raspet fersk ingefær

5 dl kokosmelk

2 grønnsaksbuljongterninger eller man kan bruke kyllingbuljong om man ikke trenger den vegan. (husk at noen buljongsorter inneholder gluten)

Ca. 1 ss sambal oelek (smak deg frem, spå det ikke blir for sterkt om du ikke er så vant med chili)

Saft av en god båt med lime

Jeg får ikke tak i gresskarfrø, så jeg ristet litt pinjekjerner å hadde på, og litt urter. Det hadde nok passet godt med koriander, men det hadde jeg ikke.

Rens og del løk, hvitløk og ingefær å surr i olje i olje. Rens gresskaret og del de i biter, ha kokosmelk, buljong, sambal oelek og gresskar i pannen og la det koke til gresskaret er mykt.

Bruk stavmikser å lage en jevn suppe, smak til med sambal oelek og limesaft

.  Server gjerne med ristede gresskarkjerner eller pinjekjerner.  Er suppen for tykk så har man i litt vann.

 

 

 

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#vegan #vegetar #vegangresskarsuppe #gresskarsuppe #Melkefri #glutenfri #Middag #middagstips #matfrabunnen #Hjemmelaget #lavkarbo Enkel #smakfull #billig

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *