Matlei !!! Blomkålsuppe på få minutter

Categories På sparebluss, Supper

Jeg blir fryktelig lett matlei når det blir så mye mat og spesielt julematen som stort sett er nydelig men tung. Jeg gikk tur med en venninne som jeg ikke har sett på lenge, og vi snakket å snakket, så da jeg kom hjem var jeg sulten. Jeg hadde så lyst på blomkålsuppe, så da laget jeg på letteste kjappeste måte. Anbefales å prøve.

Til 2-

 

3 -4personer:

1 blomkålhode

9 dl vann

ca. 2 dl fløte, jeg brukte havrefløte (laktosefri om man trenger det, eller man kan bruke kokosmelk/soya/rismelk eller kun vann

2 hønsebuljong eller grønnsaksbuljong terninger

2 ss maizenamel

En god klatt smør. Mellom 30-50 gram

Salt

Pepper

Ønsker du noen ferske urter i kan du gjerne bruke det.

Sett rundt 4 dl vann, smør og buljong på kok, hakk opp  blomkålen i  biter og ha de i pannen, og la det koke under lokk i rundt 5 minutter.

Ta pannen bort fra platen og ha i  resten av vannet, fløten og maizena . Rør godt til maizenanen er utrørt, sett pannen på platen og la det hele koke opp under omrøring, smak til med salt og pepper. Suppen er klar til servering.

NAM NAM NAM det smakte utrolig godt

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *