Last Updated:

Marinert kalkun og blomkålris med urter

Categories Grønnsaker, Kalkun

Det var et stykke igjen av den marienrte kalkunen etter grillingen, og jeg har rikelig med både blomkål og ferske urter, så hva er vel bedre en blomkålris til. Vanlig ris er ikke min favorittmat så at man kan lage noe så godt av blomkål er helt konge!

Kalkunstykke steikte jeg bare noen minutter på hver side og så var den ferdig.

Blomkålris lager jeg slik:

Beregn rundt en halvt lite blomkål pr pers.

En god klatt smør

salt

pepper

Og denne gangen hadde jeg i ferske urter: 2 vårløk, en kvast persill og enkvast  med fersk koriander som jeg vasket, hakket og hadde i det siste minuttet.

Rens og rasp blomkål på en rasp eller foodprosessor. Ha en panne med smeltet smør, ikke bruk for hard varme, og la blomkålen få surre rundt 5 minutter, ha på salt og pepper etter smak

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *