Last Updated:

Linsesuppe med søtpotet og andre linselus

Categories Supper, Vegetar mat

I går var bonusfamilien min på Tid for hjem, har du lyst å se mine private bilder kan du se HER

Det ble linsesuppe med søtpoteter til middag, det er en enkel og grei suppe å lage og det er mye mat i den og sist men ikke minst den smaker godt!

Til 4 personer:

1 l vann

2 grønnsaksbuljong eller den du har (tåler man ikke gluten må man sjekke at den ikke inneholde gluten)

1 løk

2 fedd hvitløk

2 dl røde linser (jeg bruker å kjøpe delte linser, de blir fortere kokt.)

1 liten søtpotet

En god bit med sellerirot eller selleristang

Litt purreløk eller vårløk for fargen sin del, has i de siste minuttene før servering.

Ca. 1 1/2 ts spisskummen (jeg bare elsker den smaken, så om du ikke liker den like godt som meg kutter du den ut)

Salt

Pepper

Rens og skjær løk og hvitløk i biter, ha de i en panne med smør eller olje og surr de litt før man har på vann, buljong, linser og spisskummen og sett på kok. Skrell søtpoteten og sellerien og skjær i biter og ha de i pannen, og kok til alt er mørt. De siste minuttene før servering har man i vasket, renset biter av purreløk eller vårløk, smak til med salt og pepper.

Hjemmelage glutenfrie rundstykker til med godt smør, nam.

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *