Last Updated:

Lag noe helt annet, som sopp til dessert. Ungene vil elske det!

Categories Søte gleder

Har du noen gang klart å svidd vannet? vel det tror jeg ikke er mulig, men man kan koke det bort da, men i dag er en dag jeg kunne svidd vannet.

Uansett hva jeg gjorde i går eller forsøkt meg på ble det nesten katastrofe. Så om du føler du er dårlig på å lage mat, vel vi har det slik de fleste av oss enkelte perioder, så ikke gi opp. For å unngå å svi av kjøkkenet mitt valgte jeg å gjøre noe bare på gøy, og det er å lage soppdessert. Det er en av de rettene vi lagde på skolekjøkkenet da vi gikk på ungdomskolen. Selv dette  lagde problemer, jeg glapp skålen jeg pisket krem i, så hele  kjøkkenet ble hvitt. Men aldri så gale at det ikke er godt for noe, nå går jeg inn i året med et skinnede reint kjøkken 🙂

Med dette vil jeg ønske dere alle en riktig godt nytt år!

Man trenger bare:

Pisket krem med sukker om man ønsker det litt søtt (jeg brukte alternativ krem uten melk)

Fersken (hermetisert)

Banan

Kake gele (slik man pynter kaker med)

Eventuelt  grønn kondittor i kremen om man vil ta den helt ut (det gjorde jeg ikke siden jeg ikke hadde lyst på grønt kjøkken, som jeg nok hadde fått om jeg hadde prøvd i dag he he)

Gjerne annet pynt som sitronmelisse eller andre kreative ideer.

Stivpisk krem med eventuelt en ts sukker. ha det på en tallerken, ta skallet av bananen og del den i to, ta av litt av toppen slik at aprikosen står på toppen av bananen. Pynt aprikosen med gele.

Synes du dette er en gøy dessert, så må du gjerne dele. Her kan du trykke om du vil følle bloggen

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *