Last Updated:

Kyllingwok med kokosmelk og Tandori Masala

Categories Kyllingretter, Wok og woksauser

I dag ble det middag i en fei siden jeg holder på å male gangen. Jeg hadde litt kokosmelk jeg skulle ha brukt opp, så jeg tenkte at det var verd å prøve hvordan det fungerte i wok. Det ble veldig godt, så dette kommer jeg til å lage flere ganger. den er helt naturlig gluten og melkefri, og man slipper å kjøpe woksaus.

I dag blir alt regnet som en porsjon, så får dere gange opp alt etter hvor mange dere er. Bruk de grønnsakene du har, og man kan helt sikkert også bytte kyllingen ut med fisk eller bare ha den vegetar.

1 bit kylling gjerne kyllingfilet

1 gulerot

Et stykke purreløk

1 fedd hvitløk

Litt chili

3 buketter blomkål

3 buketter brokkoli

1/2 paprika

Ca. 1 1/2 dl kokosmelk

Ca. 1/2 ts Tanoori Masala krydder. Kjøper man krydret i vanlig butikk må man være obs på at det mest sannsynlig inneholde store mengder salt. Jeg bruker å kjøpe krydder på internasjonal butikk, og det inneholder ikke salt, noe som er en stor fordel siden man da kan bruke store mengder krydder uten at det blir for salt.

Salt

Pepper

Del kyllingkjøttet i biter og ha det i en panne med olje eller smør sammen med hvitløk og chili. Rens og del alle grønnsakene i litt tynne biter, begynn å wok de grønnsakene som trenger lengst tid. Og rør med jevne mellomrom, ha i litt og litt av grønsakene så pannen ikke blir for avkjølt.

Når grønnsakene har passe tyggemotstand har man i kokosmelk og smaker til med krydder og salt. Synes man det er for lite væske har du på mer kokosmelk. Ønsker du å ha ris eller noe annnet til kan man det, men jeg synes det er veldig godt som det er.

#wok #kylling #kokosmelk #grønnsaker #middagstips #forslag #til #woksaus #glutenfri #melkefri #laktosefri #Mat #matblogg #oppskrift #Allergivennlig #Enkelt #godt #Mors #middg #morsmiddag

4 kommentarer

4 thoughts on “Kyllingwok med kokosmelk og Tandori Masala

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *