Kylling i curry paste, mango chutney og chili (hotpot)

Categories Kyllingretter

Jeg fant ut at jeg måtte lage en middag som satt blodomløpet skikkelig i gang, så da kjørte jeg på med sterke saker. Og jammen ble jeg så varm da jeg spiste at jeg måtte kle av meg et lag he he.

Til rundt 4 personer

Ca. 300 g kyllingkjøtt i dag brukte jeg oppskåret

1 løk

2 fedd hvitløk

1 chili

Ca. 1 cm fersk ingefær

1 boks kokosmelk

2 ss soyasaus (glutenfri for min del)

1 ss curry paste

1/2 ss mango chutney

5 bunter brokkoli

1/2 paprika

og selvfølgelig litt squash

Rens og del løk, hvitløk, ingefær og chili å surr de i en panne med olje eller smør, ha i oppdelte biter av kyllingen og steik den med.  Ha så på kokosmelk, curry paste, mango  chutney, soyasaus  og la det få koke sammen. Rens og del grønnsakene å ha de i pannen, når alt har fått kokt noen minutter, smaker man til med salt, og pepper. Er det litt for lite væske kan man ha i litt vann, er den alt for sterk så ha i mer kokosmelk.

Jeg serverte den med risnudler.

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#hottpot #Sterkmat #Chili #currypaste #risnudler #hjemmelage #matfrabunnen #mat #Uten  #gluten #melk     #enkelt #godt #Middagstips #middag #morsmiddag #glutenfri #melkefri #kokos #Hjemmelaget

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kylling i curry paste, mango chutney og chili (hotpot)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *