Last Updated:

Kremet pasta med lammekjøttdeig

Categories Alle oppskrifter, Pasta, Retter med kjøttdeig

Den siste uken har jeg spist alt for mye sukkerholdig mat, og da får jeg enda mer lyst på  søte saker og  kjappe karbohydrater 😉 Så pastaen har gått rundt i hode mitt å snakket og snakket om hvor godt det er, og sant skal sies, det er godt, KJEMPE GODT at på til! Dette er en billig og kjapp middag å lage. 

Til 2 personer.
Ca. 200 g pasta etter eget ønske, her ble det glutenfrie penner

1 (400 g)pakk lammekjøttdeig (du kan bytte ut til annen kjøttdeig om du ikke liker smaken av lam)

4-6 hvitløksfedd (her må du bare ha i mer eller mindre, men jeg bare MÅTTE ha den smaken)

3 sjalottløk eller tilsvarende med annen løk

1 bit chili (du må gjerne ha i mer  eller mindre)

5 bunter brokkoli

1/2 paprika

1 bit squash

4-5 sopp som måtte brukes opp, så liker du ikke sopp kutter du den ut.

1 beger fløte, laktosefri, eller plantebasert alt etter hva du tåler å liker. Jeg har spist alt for mye melkeprodukter i det siste, så det ble plantebasert her.

1 terning buljong

Fersk oregano eller tørket

Salt

Pepper

Sett pastaen på kok etter pakkens anvisning.

Rens og del løk, hvitløk og chili å la det få surre i pannen ‘, ha i kjøttdeigen å hakk den opp og steik den sammen med det andre. Hell på fløten når kjøttdeigen er ferdig, og ha i buljongen. Rens og del de andre grønnsakene å ha de i sausen, å la det få koke sammen. Smak til med oregano, salt og pepper. Sil pastaen, og hell over sausen med kjøttdeigen, og pynt gjerne med friske urter om du har. Ønsker du ost på så har du det over, her vil parmesan smake nydelig(den er laktosefri)

Har du lyst å være med å stemme frem matbloggen så kan du se HER

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER    

#Pasta #lam #lammekjøttdeig #Pastamedlammekjøttdeig #Kremetpastamedlammekjøttdeig #Glutenfritt #melkefritt #Laktosefritt #Enkelt #billig #underhundrelappen #matprat

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *