Klippfisk med risotto

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Klippfisk er godt, men det er sjelden jeg husker på å kjøpe det, denne fisken jeg fikk  tak i var nesten bare måler, og var veldig tynne. Men smaken var nydelig god heldigvis.

Risotto

2, 5 dl risottoris

2 ss olivenolje

1 skje smør

3, 5 dl kraft (eventuelt vann og buljong)

1 løk/sjalottløk

2 fedd hvitløk

Litt vårløk kan sløydes eller purreløk

1 dl hvitvin, råsaft av eple og  1/2 ss vineddik (jeg hadde ikke hvitvin, men brukte hvitvinseddik), Har du hvitvin så bruk gjerne det.

1 kopp erter (kan sløyfes om du ikke liker det.

50-60 g raspet parmesanost Her kan man både ta mer og mindre etter smak

Salt

Pepper

Rens og del løk og hvitløk, ha de i pannen med olje og smør og surr de litt, ha i risen og la den få surre med noen minutter, ha på en del av kraften og la det få koke inn under lokk.

Hold et øye med risen så den ikke koke r helt inn, tilsett etter hvert mer kraft og eplejuice/Vineddik/vin. Når risen er har aldri så litte tyggemotstand,  er den ferdig, da tilsetter man osten og smaker til med salt og pepper.  La pannen stå med lokk i noen minutter før servering.

Beregn 150 g klippfisk pr person.

Vann ut i minst 30 timer.

Jeg steikte klippfisken selv om det ikke ser slik ut, og hadde litt oppskåret skinke (kan sløyfes)så pannen som jeg hadde over fisken. Fisken la jeg opp på risottoen, hadde på steikt skinke, vårløk og parmesan(den er laktosefri)

 

Har du lyst å være med å stemme frem matbloggen så kan du se HER

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER    

 

 

#klippfisk #Risotto #Middag #middagstips #fisk #Risottomedklippfisk #Matfrabunnen #hjemmelaget Glutenfri #Middagstips #morsmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *