Last Updated:

Hjortebiffsnadder med rødvinssaus

Categories Blogg

Hjortekjøtt hører høsten til, og er absolutt blant det jeg er aller mest glad i.

Til en person beregner man rundt 150 g hjortebiff per person

Litt purreløk

1 fedd hvitløk

Litt sopp jeg hadde traktkantarell jeg har plukket selv

Litt tyttebær

Salt

Pepper

Jeg rensket og delte løk og hvitløken og surret det i en varm panne med smør, så hadde jeg på tynne skiver med biff, og hadde på salt og pepper. Biffen  fikk bare litte rundt 1 minutt på hver side, så hadde jeg på sopp og tyttebær. Så var det ferdig.

Jeg hadde smørdampet rosenkål, gulrøtter og rødvinssaus til.

Rødvinssaus

Til rundt 4 personer

2,5 dl kraft helst av hjort

2,5 dl rødvin

1 terning buljong

1 ts sukker

1/2 liten løk

1 fedd hvitløk

salt

Pepper

1 ss maizena

Ha kraft(hold litt kraft igjen til å røre ut maizenaen med), rødvin, buljong, sukker, renset og findelt løk og hvitløk og la det få koke sammen i rundt 15 minutter eller mer. Smak så til med salt og pepper, og rør maizenaen ut i resten av kraften, ha den i sausen og la de få et oppkok under omrøring.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#viltkjøtt #hjortekjøtt #hjort #biff #snadder #mat #middag #middagstips #Morsmiddag #mat #fra #bunnen #hjemmelaget #godt #enkelt #glutenfritt #melkefritt #uten #gluten #melk #Helgemat #lørdagsmat #biffsnadder #Fredagsmat #festmat

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *